دعای بیمار

یکی از بیمارانم که در حال گرفتن فشار خونش بودم برام دعای قشنگی کرد که قبلا نشنیده بودم از کسی

بهم گفت خدا هیچ وقت پشیمونت نکنه

روز پزشک

دیروز که روز پزشک بود از طرف شبکه دعوت شدیم برای شام که ماهی بود خوشمزه هم بود بعد شام هم پذیرایی کردند ‌وکیک 🍰 بریدند و تقسیم کردیم محیط رستوران هم خارج شهر بود به صورت آلاچیق همه همکاران شال سرشون کرده بودند حتی معاونت شبکه مون من فقط مقنعه داشتم 😅 گفتم مراسم اداری هست رسمی بپوشم ... البته باید بگم پول مراسم رو هم از خودمون گرفتند ‌

پ.ن: روز پزشک رو به تمام پزشک های عزیز من جمله خودم ☺️ تبریک میگم می‌دونم شغل سختی داریم می‌دونم چقدر تو جامعه تبلیغات منفی شده علیه پزشک ها و چه جو مسمومی حاکم هست علیه پزشک ها با این وجود همه از پزشک ها بد میگن ولی جالبه که دوست دارند بچه شون پزشک باشه حتی پدر خود منم اینطوریه 😅 نمی دونم این جوی که علیه پزشک ها ایجاد شده از کجا آب میخوره ؟ ولی خیلی ناراحتم می‌کنه ... به هر حال خطای پزشکی وجود داره تو هر شغلی وجود داره و مطمئنا تبعات اش تو شغل ما بیشتره اگه واقعا کسی ادعا می‌کنه که پزشکی در حق اش قصوری مرتکب شده بهتر بره شکایت کنه چون اکثرا این موارد که بیمار میاد میگه فلان دکتر بهم فلان دارو رو داد خوب نشدم یا فلان دکتر منو بدبخت کرد ممکنه ادعای کذبی باشه که باعث بشه تبلیغات منفی در جامعه علیه پزشک ها صورت بگیره مثلا من اون روز با یه مراجعه کننده که اومده بود از داروخانه دارو بگیره برخورد داشتم پذیرش ما گفت بیا برو دکتر ببینتت اونم گفت نه دکتر اینجا یه بار بابای منو بدبخت کرد کافیه منم عصبانی شدم بابت حرفش بعدا کاشف به عمل اومد که پزشک قبلی اینجا پدر ایشون فشار خون داشته و نتوانسته با داروهای فشار خون فشار اش رو پایین بیاره و مراجعه کرده به متخصص خب واقعا تو این مورد هیچ کوتاهی و خطایی نبوده و لازم بوده با توجه به عدم پاسخ به درمان یه متخصص قلب بیمار رو ویزیت کنه .... یا مثلاً بیمار میگه دکتر برامون وقت نمیگذاره موقع معاینه این می‌تونه به خاطر این باشه که حجم بیماران خیلی زیاده مخصوصا تو بیمارستان ها همین مریضی که میگه دکتر برامون وقت نگذاشت معاینه نکرد بیرون منتظر میشه میگه دکتر مگه چیکار می‌کنه چه خبر طول می‌کشه ویزیت اش چرا تند تند ویزیت نمیکنه یا مثلاً طرف سر خود کلی آموکسی سیلین مصرف کرده بدنش مقاوم شده بعد با یه عفونت گوش میانی میاد به داروها جواب نمیده میگه دکتر دارو اش منو خوب نکرد ...

پ.ن : فکر کنم دو دسته از پزشک ها هستند که بیمارانشون احتمال داره براشون موقع روز پزشک هدیه بخرند یا گل بفرستند یا تبریک بگن بهشون اونم یک پزشک های زنان و زایمان هست که ناباروری رو درمان کردند دو پزشک های متخصص خون و سرطان که یکی از بیمارهای سرطانی شون به شیمی درمانی جواب داده و خوب شده مورد دوم احتمالش بیشتره

پ.ن: اگه دچار دیدگاه بد نسبت به پزشکان شدید دلیلش رو تو نظرات بگید

پ.ن: برام روز پزشک رو تو مرکز جشن گرفتند همکاران جوجه کباب کردند کیک خریدند کادو و لوح تقدیر بهم دادند خلاصه کلی زحمت کشیدند ازشون ممنونم