Poorthings 🤢🤮

دلم نمیاد اون کسی که این فیلم رو بهم معرفی کرد لعنت کنم ولی حالم بهم خورد از دیدنش الان حالت تهوع دارم اینقدر صحنه های سکشوال اینقدر وحشی گری ؟ دیگه از یه جایی به بعد میزدم جلو فقط ببینم ته اینهمه کثافت بی معنی چیه آخرشم از خودش کثیف تر ! نتیجه فیلم هم اینه که انسان به ذات یه حیوون بی رحمه ... الان حالم خیلی بده ! این مزخرفات رو نگاه نکنید اصلا ... این بازیگره نقش اصلی چرا قبول کرده این مزخرف رو بازی کنه !

داستان مزخرف اش هم اینه یه خانوم حامله خودکشی می‌کنه بعد یه دانشمند روانی میاد جسدش رو پیدا می‌کنه و بچه اش رو به دنیا میاره بعد مغز بچه اش رو پیوند می‌زنه به مغز مادره و میشه براش پروژه تحقیقاتی بعد دختره با یه عیاش فرار می‌کنه اون عیاش عاشق این دختره میشه ولی دختره با کارهاش باعث میشه دیوونه بشه بعد دختره می‌ره یه فاحشه میشه بعد اون دانشمنده پیداش می‌کنه برمیگرده میخواد با دستیار دانشمنده ازدواج کنه که شوهر قبلی اش پیدا میشه بعد می‌ره پیش اون اونم یه روانی تر از خودش چون فهمیده دختره فاحشه شده بوده میخواد واژن دختره رو دربیاره با جراحی بعد دختره به شوهر قبلی اش شلیک می‌کنه می‌بره آزمایشگاه دانشمنده و مغز یه بز رو به سرش پیوند میزنه ! (خب میگذاشتی بمیره!!!)

خود فیلم صد برابر بدتر از این توضیحات هست

با نوشتن اش هم حالم خوب نشد هنوز حالت تهوع دارم حیف اون تایمی که برا این فیلم گذاشتم و حالم رو خراب کرد باید بالا بیارم حالم خوب شه... 🤢🤢🤢🤮

فقر

امروز رفته بودم دهگردشی یه خانوم باردار که فرزند سوم اش رو حامله بود برای درخواست سبد تغذیه اومده بود که به باردار هایی که مشکل معیشتی دارند داده میشه دو تا از آزمایش های بارداری اش هم که تو مرکز ما نبود و فرستاده بودیم بیرون انجام بده چون هزینه اش ۲۰۰ تومن میشد انجام نداده بود می‌گفت برای دخترش حتی نتوانسته یه جوراب بخره برای عید دخترش انسولین هم میزنه میگم پس چه جور پول انسولین هاشو پرداخت میکنید میگه به سختی میگم چرا به متخصصی که انسولین هاشو براش می‌نویسه نگفتی که مشکل داری برای هزینه ی انسولین ها شاید بشه کاریش کرد میگه اینطوری خورد میشم پیشش با شما راحتم بهتون میگم بعد میام اینیستا رو باز میکنم یه ویدئو میبینم از یه دختر هشت ساله که برای عید چند دست لباس و چند دست کفش خریده آخه مسلمون اگه داری دستی بگیر ... من اینجا فقر رو میبینم بعضی ها انگار نمی دونند دور و برشون چه خبره حالا روستایی که من توش کار میکنم به نسبت وضع مالی شون بهتر از جاهای دیگه هست

پ.ن: یه خانوم چادری هست تو این روستا که مجرد هست و خیاطی می‌کنه از مادر و برادر زمین گیر اش مراقبت می‌کنه و نمی تونه تنهاشون بگذاره تمام زندگی اش رو براشون گذشته میاد داروهاشون رو من براش می‌نویسم هزینه داروهارم بین خودمون تو مرکز تقسیم می کنیم و خودش مقدار کمی اش رو پرداخت می‌کنه ولی خودش خبر نداره چون قبول نمیکنه ... زندگی برای خیلی ها سخت شده و این مراکز بهداشت واقعا با هزینه کم ویزیت برای روستایی ها نعمته

پ.ن: امشب افطار خونه پدر و مادر سرایدارمون دعوتم مثل پارسال چهارشنبه سوری نمی‌گذارند تنها بمونم امشب و ناراحت بشم خیلی خوبه اینجا که کار میکنم فقط خجالت میکشم دست خالی برم

پ.ن: موندم چی بپوشم امشب 🤔🤔🤔😅

پ.ن: رفتم مهمون سر ساعت پنج دقیقه مونده به افطار کلی هم خوشگل کرده بودم بافت قرمز ام که روش گل های قرمز و سفید داره با شلوار سیاه و زیره سیاه و یه شال سفید پوشیده بودم یه بسته خرما هم داشتم همون رو بردم براشون چیز دیگه ای نداشتم ببرم که دست خالی نباشم بعد افطار رفتیم برای آتیش بازی جمعی از اهالی روستا بودند آتیش روشن کرده بودند و کلی سر و صدا و نورافشانی بود از روی آتیش پریدم 😁 بعد رفتیم ازم پذیرایی کردند تو خونه و از خاطرات قدیمی شون شنیدم و آلبوم عکس های قدیمی شون رو نگاه کردیم بعد انگار یکی داشت رو پشت بوم راه می‌رفت اومده بودند برای قاشق زنی دو تا شال آویزون کرده بودند از پشت بوم که با شکلات و گردو و تنقلات پر کردند و گره زدند شال هارو ... بعدشم برگشتم پانسیون خودم و کلی خوش گذشته بود بهم

پر مویی یا هیرسوتیسم

خب همین دو روز پیش یه مراجعه کننده داشتم خانم سی ساله با شکایت اینکه موهای صورتش زیاده و واقعا هم صورتش جوری بود که انگار ریش پروفسوری اش رو چند روز پیش زده ( چون پسر نیستم نمی دونم چند روز طول می‌کشه 😁 ) که افسردگی هم داشت در واقع این خانم هیرسوتیسم داشت و براش درمان شروع شد تا ببینیم نتیجه چی میشه برای اینکه بیشتر راجب این اختلال بدونید ادامه مطلب رو بخوانید

اول اینکه هیرسوتیسم با پرمویی (هایپرتریکوزیس) تفاوت داره و تفاوت اش هم اینکه هیرسوتیسم یه جورایی پرمویی با الگوی مردانه هست که در زنان رخ میده با افزایش هورمون های جنسی ارتباط داره و نواحی خاصی رو شامل میشه مثل پشت لب و چانه و روی سینه و شکم و می تونه خیلی برای بیمار آزار دهنده باشه و بار روانی ایجاد کنه براش در درجه اول که بیمار با این شکایت مراجعه می‌کنه باید بر اساس سیستم ferriman Gallwey بفهمیم شدت بیماری اش چقدره که اگه متوسط و شدید( امتیاز بالای ۱۵) باشه بهتره قبل شروع دارو بررسی بشه ولی اگه خفیف باشه میشه همینجوری دارو شروع کرد (امتیاز حداقل ۸ ) شایع ترین علت اش هم تنبلی تخمدان هست یه سری علل دارویی هم داره که باید اول اونارو رد کنیم

خب درچه صورت برای هیرسوتیسم بررسی های بیشتری نیاز داریم ؟

۱. شدت بیماری متوسط تا شدید باشه

۲. خیلی سریع ایجاد بشه و پیشرفت کنه

۳.علائم تنبلی تخمدان داشته باشیم ( چاقی مرکزی ، اختلالات قاعدگی و...)

۴. پوست در بعضی نواحی بدن حالت تیره و مخملی پیدا کنه (آکانتوزیس نیگریکانس )

۵.و یه مورد دیگه که نمیگم و به درد هم نمیخوره 😅

بعد چه بررسی هایی میکنیم ؟

یه سونو بخواهیم برای تایید تشخیص pco یا سرطان تخمدان که احتمال سرطان تخمدان خیلی کمه

یه سری آزمایش های هورمونی مثل تیروئید و هورمون شیردهی و هورمون های جنسی مردانه و ... هست که چون مخاطب مون صرفا پزشک ها نیستن ساده توضیح میدم وگرنه دقیق بخوای پنج تا آزمایش هست.

بعد این آزمایش ها و سونو اگه علت زمینه ای دیگه ای نبود در نهایت بازم درمان امون همون درمان نوع خفیف امون هست با داروهای ضد بارداری خوراکی در درجه اول حداقل به مدت شش ماه و اگه در این شش ماه به این دارو ها جواب نداد یه داروی دیگه که باعث کاهش سطح هورمون های جنسی میشه اضافه میکنیم مثل فیناستراید یا اسپیرونولاکتون

این دارو ها هم خودشون عوارض دارند حتی این ضد بارداری ها و تصمیم اینکه برای بیمار شروع بشه با پزشک هست و پایش عوارض دارو ها هم با پزشک هست

و در آخر هم درمان با لیزر و درمان های موضعی در کوتاه مدت پاسخ دهی اش خوبه ولی باید همراه با درمان خوراکی باشه که از رشد مجدد موها جلوگیری بشه

باز اگه سوالی هست در خدمتم خلاصه توضیح دادم که خسته کننده نباشه و مفهوم باشه براتون در ادامه عکس امتیاز بندی رو میگذارم که خیلی راحته محاسبه اش از هر یک از 9 ردیف یه امتیاز بردارید( یه تصویر رو انتخاب کنید ) و در آخر جمع بزنید ☺️ امتیاز صفر رو هم در هر ردیف در نظر داشته باشید یعنی من زیر چونه ام مو ندارم پس امتیازم از اون قسمت صفر هست

حالا اگه یه هیرسوتیسم خفیف داشتید لازم نیست حتما درمان دارویی شروع بشه این بستگی به احساس خودتون نسبت به بدن خودتون داره

قتل یک پزشک در ماهشهر

دکتر صادق فدوی خدمتی پزشک درمانگاه شفا ماهشهر دیشب موقع ویزیت بیماران با شلیک مستقیم گلوله به قتل رسید

اینارو تو اخبار صدا و سیما گفتن؟

واقعا قلبم به درد اومد چرا کسی واکنش نشون نمی‌ده !!!

پ.ن: در ادامه اخبار امروز خبر از چاقو خوردن یه داروساز در ایلام بدم که حاضر نشده بود به مریض داروی خواب آور و آرام بخش بدون نسخه بده( چون به شدت اعتیاد آوره مصرف این دارو ها )