گزیده نکات جالب
🕵️ کاهش وزن سریع موجب ایجاد سنگ های صفراوی میشه از عوامل خطر ایجاد سنگ های صفراوی میشه به سن بالا ، جنس مونث ، سابقه خانوادگی ، چاقی ، داروهای کاهنده کلسترول ، حاملگی های متعدد , قرص های ضد بارداری خوراکی با استروژن بالا و... اشاره کرد
🕵️رژیم غذایی کم فیبر و پر چربی ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ رو بیشتر میکنه و رژیم غذایی پر فیبر و کم چربی ریسک اش رو کمتر میکنه
🕵️ مصرف منظم مهارکننده های پروستاگلاندین مثل آسپیرین احتمال ایجاد پولیپ های (آدنوماتوز) روده و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد( حالا نمیگیم برید آسپرین بخورید !!!)
پ.ن: امروز صبح با خواهرم پیاده رفتیم خرید اطراف خونه بیشتر از خواهرم من خرید کردم یه لاک آبی و ریمل گرفتم (این مغازه لوازم آرایشی بهداشتی پر از پک های قرمز ولنتاین بود 😁) و دو تا دفترچه یادداشت هم از مغازه نوشت افزار گرفتم و یه سری هم به داروخانه زدم و مکمل زینک و دهانشویه خریدم خواهرم هم دو تا نودل لیوانی خرید حدود یه هفته بود که به خاطر بدی آب و هوا پام رو از خونه بیرون نگذاشته بودم نیاز به هوای تازه داشتم و از امروز کالری شماری رو با برنامه کرفس به توصیه یکی از دوستان وبلاگم (درسای عزیز ) شروع کردم . باورتون میشه چهار تا چیز ساده که گرفتم تو یه ساعت بالای یه تومن خرج کردم ؟ فکر کنم با وضع موجود باور پذیره
پ.ن: با توجه به محبوبیت هوش مصنوعی و سرو صدایی که به پا کرده خواستم به چالش بکشم هوش مصنوعی رو در زمینه تشخیص بیماری های پوستی از چند تا دستیار هوش مصنوعی مربوط به این حوزه استفاده کردم که رایگان بودند و اینو متوجه شدم که واقعا خیلی به درد نخور هست و نهایتا عکس هایی که در کتاب ها و مقالات و منابع موجود هست رو فقط میتونه تشخیص بده . به هر حال در زمینه تشخیص بیماری اصلا مناسب نبود بیشتر این اینترنت برای کسی کمک کننده هست که یه علمی داره و مثلا بین چند تا تشخیص گیر کرده به درد کسی میخوره که میدونه کجا دنبال چی بگرده برای تشخیص گذاری صرف علائم و تصویر ضایعه به خصوص توسط کسی که علم نداره اصلا جواب نیست و این نشون میده خیلی راه هست تا این هوش مصنوعی برا خودش طبابت کنه
در همین زمینه یه اتفاق دیگه هم امروز افتاد به مادرم گفتم رفته بودم داروخانه چیزی نمی خواستی برات بگیرم اونم اومد گوشی اش رو باز کرد گفت اینو بگیر همسایه ها و خاله ات خریدند استفاده میکنند میگن دیگه پامون درد نمیکنه منم نگاه کردم دیدم مکمل برای خانوم های یائسه هست رفتم سرچ کردم دیدم توش کلسیم و ویتامین دی داره و سویا و یه چیز دیگه به مادرم میگم مادر من تو ده ساله داری خودت کلسیم و ویتامین دی میخوری و هر شش ماه آزمایش میدی مادر من شما روماتیسم داری مگه همسایه ها و خاله روماتیسم دارند؟ مگه قبول میکرد؟ نه حالا تو بگیر میگن خیلی گرون هم هست میگم حالا کلسیم و ویتامین دی خودت رو بخور تموم شد بعد ، دچار مسمومیت میشی ها خب اونا کمبود کلسیم و ویتامین دی داشتند ولی تو نداری .... آخر سرم قبول نکرد حرفم رو باز گفت حالا بگیر یه ورق بخورم 😅
حالا اینارو گفتم که بگم اغلب اینطوری نیست که بگیم درد زانو داری فلان دارو رو بخور گلوت درد میکنه فلان دارو رو بخور اینا همش برای تبلیغات هست وگرنه شرایط هر بیمار خاص خودش هست و در نهایت حرف افراد غیر متخصص رو بی چون و چرا قبول نکنید چه همسایه باشه چه اینترنت ! بعضی وقت ها عواقب جبران ناپذیر داره




من دختر متولد ۷۵ اهل شمال غرب کشور بعد از هفت سال تحصیل در رشته پزشکی اکنون وارد مرحله جدی و جدیدی از زندگیم شدم که مدت ها منتظرش بودم و دوست دارم تجربیات و خاطراتم رو در این زمینه در اختیار پزشکان آینده و شنوندگانم قرار دهم که هم موجب ارتقا من شود و هم با ارایه دید کلی از شرایط آینده کاری به پزشکان آینده کمک کند